“Soós Nóra a mai középgeneráció egyik legkiemelkedőbb festője. Transzparens képi világa olyan erejű önálló festői nyelvé formálódott az évtizedek folyamán, amely összetéveszthetetlenül szofisztikált és egyedi festészeti hangot képvisel a kortárs képzőművészet világában. Nemcsak a múlt és a jelen mosódik össze a művész munkáin, hanem az eltérő kulturális közegből származó, különböző léptékben és nézőpontból, erős kontúrvonalakkal megjelenített figurák és tárgyak is. Ezek a transzparens képrétegek, valamint a merész, vibráló kolorit Soós Nóra védjegyévé váltak az évek során, melybe most új technikával vitt csavart: festményeinek egyes részleteit szénceruzával rajzolta meg, melyek komor színvilágukkal és telített formáikkal vonják magukra a figyelmet. Így kerülnek előtérbe olyan aktuális problémák, mint a klímaváltozás, a hajléktalanság, vagy a pandémia sújtotta világunk; és azok a (látszólag) vég nélkül zuhanók, akiknek félelmei a mi félelmeink is… „ – Dekovics Dóra
"Számomra a festészetben az egyik legfontosabb és legizgalmasabb, hogy mindent több nézőpontból, több szemszögből is górcső alá vehetsz és ezek az akár teljesen különböző kontextusok egyszerre, egy képen belül is felvethetők. A Karácsony természetesen édesanyaként számomra elsősorban is a családi együttlétről és szeretetről szól és mint ilyen nagyon fontos és szép ünnep. Ugyanakkor a minden évi karácsonyi rohamot és kereskedelmi giccs zuhatagot nagyon nem szeretem és kiüresítő hatásúnak tartom. A rengeteg csillogó külsőség sokszor pont a valódi lényegről és az egymással való őszinte együttléttől vonja el a figyelmet. Festményemmel erre a tendenciára reflektáltam, ahogy a belül törékenyen üres, de kívülről rendkívül cuki, színes, fényesen csillogó karácsonyfa díszek tucatjai között, ott üldögélünk magunkra hagyottan apró lét-hazugságainkkal, mint megannyi esetlen Pinokkio."